postparalax

Orhan Cem Çetin, fotoğrafçı vs.

Haydarpaşa

with 19 comments

Tarihi Haydarpaşa Garı / Historical Haydarpaşa Train Station © Orhan Cem Çetin

28.11.2010 / 15:55

Written by Orhan Cem Çetin

29 Kasım 2010 00:30

19 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ellerine, aklına, yüreğine sağlık sevgili Phoenix, Sisyphos ve Simurg kardeşim.
    Çok haklısın.
    Yaşatılanları, en insani isyan eşliğinde ve asla kabul edilemez bir facia olarak yaşayacağız.
    Kural bu, yanacağız. Yanarken bile, güzel ve mağrur yanacağız

    Her daim Phoenix, Sisyphos ve Simurg kardeşin.
    Ai Nurzat Toker

    Ai Nurzat Toker

    08 Ekim 2015 at 04:32

  2. Daha yazını okumadan yazmak istedim fotoğrafına bakarken hissettiklerimi.
    Müthiş bir belge, veda resmi… William Turner tablolarını anımsattı. Büyük bir acıyı belgelemişsin. Kocasının ardından yakılan Hintli bir kadın gibi Haydarpaşa…

    Esen

    03 Şubat 2011 at 10:28

  3. İnsan ilk baktığında resim sanıyor sonrasında içi acıyor en sonunda ise fotoğraf olduğunu anlıyorsun. Mükemmel yakalanmış bir fotoğraf. Tebrik ederim…

    Yunus Emre Bastabak

    12 Aralık 2010 at 03:01

    • Çok teşekkür ederim. Fotoğrafları “resim gibi” diye, resimleri ise “fotoğraf gibi” diye beğenebiliyoruz. İlginç değil mi? Şaka bir yana, keşke hayal ürünü olsaydı bu sahne.

      occet

      12 Aralık 2010 at 11:13

  4. Haydarpaşa Garının hayatımda önemli bir yeri vardır benim. Sevinçle dolardı çocuk yüreğim Anadoludan gelen yakınlarımızı karşılarken.Hüznü ve ayrılığı yaşadım yolcu ederken sevdiklerimi ve beni askere uğurladıklarında sevdiklerim. Buharlı lokomotiflerin dumanını kokladım, dinledim ıslık sesini andıran düdüklerini ben bu garda… El salladım ardından giden tirenlerin ağladım bazen sessizce…Hatıralarım yandı burada benim.

    Mehmed Celaleddin Çetin

    03 Aralık 2010 at 00:01

  5. Bir tarih kül olurken, tarihi bir fotoğraf buna şahit.
    -There are no rules for good photographs, there are only good photographs. ANSEL ADAMS
    (İyi fotoğraf için kurallar yoktur, sadece iyi fotoğraf vardır)
    tebrikler …

    OSMAN S.YILDIRIM

    02 Aralık 2010 at 22:19

    • Sevgili Osman, Ansel Adams’ın benim fotoğraflarımdan söz ettiğini sanmıyorum ama yine de yakıştırma için çok teşekkür ederim.

      Bu arada hayatının büyük bölümünü Üsküdar’da geçirmiş birisi olarak bu yangın benim için de kabul edilemez bir faciaydı. Tesadüf eseri oradan geçiyordum. İlk alevlerden itibaren yaklaşık 1 saat yangını izledim. İçim parçalandı. Evet, farkındayım, bu çok “güzel” bir fotoğraf. Aşağıda Sevcan’ın dediği gibi, bina, yanarken bile güzel ve mağrur. Umarım bu fotoğrafın, bu olağanüstü binanın kalıcı olmasına, yangının hangi koşullarda oluştuğunun unutulmamasına, neyi kaybetmemiz için uğraşıldığını aklımızda tutmamıza bir katkısı olur. Tüm övgüler için teşekkürler.

      occet

      03 Aralık 2010 at 15:01

  6. What a shame this has happened.

    A wonderful building that I know well and hope to see again next May. Let’s hope it’s restored to its former glory soon.

    William

    02 Aralık 2010 at 19:46

  7. guzel olmak boyle bir sey demekki, yanip giderken bile çok güzel.Garip.
    Ve tebrikler.

    sevcan

    02 Aralık 2010 at 17:19

  8. insanın içi acıyor benim içim yanıyor çocukluğumu yoksulluğumla çocukluğumla yaşadım..

    alican sezer

    01 Aralık 2010 at 23:16

  9. Tarihi haydarpaşa garı bugün sabotaja uğradı.
    Ayakkabı boyacılığı yaptığım ve simit sattığım,çocukluğumun büyük bir kısmının geçtiği, çocukluk anılarımın olduğu haydarpaşa garını yakıp kül ettiler,
    Nediyeyim tekbir kelmeyle KAHROLSUNLAR..

    alican sezer

    01 Aralık 2010 at 23:13

  10. Çok yazık tarihimiz gözlerimiz önünde yandı biz bişey yapamadık…

    Nong Prader

    30 Kasım 2010 at 21:00

  11. İnanılması güç, ama İstanbul yanıyor, peki biz ne yapıyoruz? Bu kadar mı elimiz-kolumuz bağlı? Bu kadar mı içe kapandık? Nedir öngörümüz?

    Banu Özsoy

    29 Kasım 2010 at 22:06

  12. Super color…

    Adnan Tonel

    29 Kasım 2010 at 20:19

  13. eğerki sırada dahada tarihi yerler olacaksa ; 1 özür ile istanbulu contantinapolis sakinlerine bırakın ve gidin……………..!

    cem turgay

    29 Kasım 2010 at 18:32

    • Arif olan anlarmı acaba…!

      Oktay TOYGAR

      30 Kasım 2010 at 05:50

  14. sen yanarsin, ben aglarim…

    elif

    29 Kasım 2010 at 14:44

  15. Çok güzel bir fotoğraf. Çok acı bir olay.
    Duyguları bir sağa bir sola sallıyor.

    Aytac

    29 Kasım 2010 at 12:12

  16. Talihsiz ve kötü bir olay, lakin içinde bir çok anlam barından müthiş bir fotoğraf karesi..

    nly

    29 Kasım 2010 at 01:02


Bir Cevap Yazın

