postparalax

Orhan Cem Çetin, fotoğrafçı vs.

Yeni Çektim / 20.03.2011 / Hindiba ve Uykuluk

with 4 comments

Didem Şenol, Radikal Pazar yazılarında bugün hindiba ve uykuluk uyumundan söz ediyor.

Yazıya buradan da ulaşabilirsiniz.

Teknik:

Tüm fotoğraflar Sigma 50mm f:1.4 EX DG HSM objektif ile.

Gövde Nikon D700

Written by Orhan Cem Çetin

20 Mart 2011 11:44

4 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hocam, merhaba!
    Yemek yekimlerinizde nasıl bir ışık kaynağı kullanıyorsunuz? Eğer paylaşmakta sakınca görmezseniz bilmek isterim. Saygılar.

    Cem

    20 Mart 2011 at 18:50

    • Merhaba Cem,
      Bu fotoğrafları Didem Şenol’un Karaköy’deki lokantsasının (Maya) mutfağında çekiyorum. Mutfağın kendi olağan trafiği sırasında çekim yaptığımızdan pek konforlu bir ortam olmuyor. Işık yerleştirme şansım yok. Orada bulunmam çalışanları engelliyor zaten. İlk çekimde stüdyo flaşları yerleştirmeyi denedim ve hemen vazgeçtim. Bunun yerine, günışığı almayan ve oldukça düşük Kelvin değerine sahip (sarı ışık veren) floresan ampullerle aydınlatılmış mutfağın ortam ışığı ile fotoğraf makinesine taktığım bir Nikon SB28 flaşın ışığını karıştırıyorum. Flaşı genellikle karşı duvara yönlendiriyorum. Örtücü hızını nispeten düşük (1/30, 1/40, 1/50 sn) ISO değerini yüksek (400 veya 640), diyaframı da açık tutarak (ki farkettiyseniz f1.4 Sigma objektifler kullanıyorum) ortam ışığının katkısını artırıyorum. Örtücü hızının düşük olmasının yol açabileceği hareket netsizliğini monopod kullanarak engelliyorum. Flaş ışığını karşı duvardan ya da tavanın uzak bir noktasından yansıtıyorum. Beyaz dengesini ortam ışığına göre yaptığımda, flaşın oluşturduğu ters ışık mavi bir renk alıyor. Özeti bu.

      occet

      20 Mart 2011 at 22:07

  2. hocam iştahımı kabartıyorsunuz🙂

    saygılar

    Alper Akyıldız

    20 Mart 2011 at 11:48


Bir Cevap Yazın

