postparalax

Orhan Cem Çetin, fotoğrafçı vs.

Steve McCurry İstanbul’daydı.

with 7 comments

Geçtiğimiz hafta İstanbul’da bir sergi açıldı.

Artık üretimine son verilmiş olan, bir dönemin kült diapozitif filmi Kodachrome‘un üretim bantından çıkan son makarası, ünlü fotoğrafçı Steve McCurry‘ye verilmiş, o da küçük bir Dünya turu yaparak bu filmi kullanmış. Çektiği fotoğraflar Dünya’da ilk kez, Sn. Engin Özendes’in küratörlüğünde İstanbul Modern’de sergileniyor.

Bir yayın kuruluşu benden bu sergi hakkında bir yazı kaleme almamı rica etti. Ben de zaten kayıtsız kalamayacağım söz konusu proje hakkında yazmayı kabul ettim. Ancak sergiyi birçok bakımdan sorunlu bulduğumu ve yazının azıcık dikenli olabileceğini belirttim. Önce “Tamam, tabii ki, nasıl isterseniz,” dendiği halde daha sonra biraz tedirgin olup benden olabildiğince yumuşak yazmamı rica ettiler. Ben de bunun üzerine beni affetmelerini, istek üzerine üslup oluşturamayacağımı belirttim ve yazıyı -şimdilik- yazmadım.

Üç zaman içinde sergi hakkındaki fikirlerimi bir yazıya döküp dikenlerden etkilenmeyen, daha uygun bir mecrada sizlere sunacağım.

Şimdilik yukarıdaki fotoğrafları, yazacağım yazının özeti mahiyetinde paylaşıyorum.

Written by Orhan Cem Çetin

07 Ağustos 2011 18:16

7 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Selamlar,

    Ben de takıldığım noktaları yazmak isterim. Sergi salonundayken bir kaç defa kontrol ettim hani yazım/görüm yanlışı filan mı diye ancak tarihlerde bir sorun vardı sanki. McCurry’ye Temmuz ayında teslim edilen kartuştan Mayıs ve Haziran aylarında fotoğraf çıkmış gibi görünüyor fotoğrafların altına düşülen notlara göre. Bir de Kodachrome üretiminin durdurulmasıyla yaratılan “film bitti! yaşasın dijital” minvalindeki propaganda velvelesi hiç hoşuma gitmedi. http://store.kodak.com/store/ekconsus/en_US/list/Film/categoryID.40676400 adresine küçük bir ziyaret yeterli olmalıydı, filmin ölümünü ilan etmeye gerek yoktu. Bir de salonun çıkışında Kodachrome’a yazılan bir şiir vardı ki Canon-Nikon ve Film-Dijital tartışmasından öte yolu olmayan bu metni orada kocaman görmek telafisi mümkün olmayan bir talihsizlikti bence🙂

    Sevgiler,

    Barış Demiray

    07 Ağustos 2011 at 20:17

    • Baskıların Epson Inkjet yani sayısal olmasına ne demeli? Kodachrome bir diapozitif film olduğundan, yani negatif olmadığından, esasen matbaa baskısına uygundur. Sergileme için direkt baskı yapılması hiçbir zaman kolay olmamıştır. Ama madem analog üzerinde bu kadar büyük bir vurgu var, ya diaların kendilerini de görseydik ya da ne yapıp edip bir şekilde analog baskı yapsalardı. Şu anda sergilenen fotoğraflar tavşanın suyunun suyu🙂

      occet

      08 Ağustos 2011 at 00:13

  2. Sergiyi izlemek için istanbul turu o zaman …

    nly

    07 Ağustos 2011 at 18:47

  3. Hocam kişisel blogunuz zaten özgür bir mecra sayılmaz mı?
    Sergi benim için de büyük bir hayal kırıklığı oldu. Ancak henüz yazmaya fırsat bulamadım.
    Fotoğraf söyleşileri ne zaman başlayacaklar? Bu sergi üzerine konuşmak yararlı olacaktır.

    Begüm Bilgiler

    07 Ağustos 2011 at 18:29


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: