postparalax

Orhan Cem Çetin, fotoğrafçı vs.

İradesizsin. // You have no will.

with 2 comments

Written by Orhan Cem Çetin

13 Kasım 2012 00:07

çektim i_shot, benim_sanat my_art kategorisinde yayınlandı

Tagged with ,

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. İradesizsin …. günah keçiliğini kanıksamışlığın verdiği bir atalet ve tepkisizlik var ve hem de sürü halinde … mi deniyor acaba?

    Esen

    04 Şubat 2013 at 01:03

  2. “bu fotoğrafın, günden güne palazlanan ‘güzel fotoğraf’ anlayışı nezdinde kıymeti yok. elbet fotoğrafın da, o anlayışla alıp vereceği… ama, düşünüyor işte insan. üstelik o anlayış, söz konusu disiplinin ‘dil’ ve bir ifade biçimi olduğunu sanki çoktan unutmuş. üzerine çok şey söylenecek ve anlatımı pek güçlü bu nevi fotoğrafların, genele baktığımızda, daha az kıymet görmesi, yani ‘söz’ söyleme, ‘anlatma’ yerine, birbirini tekrar eden fotoğrafların, güzel fotoğraf anlayışının revaçta olması ya da bana böyle gelmesi, çok da önemsiz gibi durmuyor…

    bu fotoğrafa bakarken aklımdan nedense bu düşünceler geçti. lakin, bana başka şeyler söyledi, başka şeyler hissettirdi. hem unutulan, görmezlikten gelinen, öylece geçilen bir şeyleri hatırlattı. hayatın içinden, farkına varılmadan akıp giden ve yiten çok şey gibi… hem de yaşam alanları çalınmış canlıların çaresizliğini… yemyeşil alanlarda, kırlarda, bayırlarda görmeye alıştığımız bu canlılar, bu kez tahrip edilmiş bir zemin, mekan ve zamanda çıkıyor karşımıza. ‘şunları yeşil alana itsek de orada çeksem’ diyen fotoğrafçıların sayısını düşününce, aklıma başka şeyler geliyor ki yeri değil. öte yandan fotoğraf, öyküsü, sanki bir sitem aralıyor. duruşlar, sanki bir karşı çıkış. sanki bir teslimiyet. ‘yaşanmıyor bu alanlarda’ der gibi sanki. fotoğrafçı, ‘iradesizsin’ diyor. düşünüyorum. yoksa kendi soyuna mı sesleniyor? insana, ortak yaşamdan söz edip ortak sahalarımızı mı hatırlatıyor? biz istersek sen keklik, biz istersen sen toz koklarsın mı diyor? işte bu yüzden mi iradeden söz ediyor?.. ne çok soru geliyor aklıma. misal bu netsizlik niye? yoksa hayal mi bu görüntü? hayal ürünü mü? ama değil. yer yer flu da olsa gerçek işte. iyice bakmalı diye düşünüyor aklım. bu can sıkıcı tonlar, bu pus, bu buğu, içine alıyor beni, tuhaf bir sıkıntı eşliğinde… içerik ve yapılanma uyumu bu olsa gerek, aynı örgüde, aynı hislerde buluşturuyor beni. bizi kuşatan onca sorun ve sıkıntı karşısında gidip gelen irademi sorguluyor, tekrar tekrar bakıyorum fotoğrafa. öyküsü, derinleştikçe derinleşiyor… içinden çıkamıyorum ben, sizi bilemem…”

    engin kaban

    18 Kasım 2012 at 20:35


Bir Cevap Yazın

